Recapitulatie


Aangenaam. Rani. 21 jaar. Filosofiestudente. 

Zoekend. 

Hier wil ik met u alles delen wat mij belieft en stoort in zowel mijn leven als dat van ons allemaal.

Volg gerust mee en beaam of reageer.

 

* * *

 

Met de komst van 2021 zijn we niet alleen een nieuw – en hopelijk beter – jaar ingegaan, ook mijn blog mocht twee kaarsjes uitblazen. Twee jaar geleden legde ik met deze tekst de eerste spreekwoordelijke steen van mijn blog. Zoals voor mij elk einde en begin gepaard gaat met een moment van reflectie, zijn scharniermomenten daar ook de perfecte gelegenheid voor. Waarom ben ik eigenlijk ooit met deze blog gestart?

 

Het verhaal dat ik reeds sinds kleins af aan schrijf en hoop hier ooit echt iets mee te kunnen betekenen, zal ik jullie besparen – al is het wel waar. Deze blog opstarten was voor mij vooral een persoonlijke overwinning. Over de barrière heen stappen dat mijn schrijfsels toch niet goed genoeg zijn om te worden gelezen. Misschien is dat zo, maar ik heb alvast de stap gezet ze los te durven laten op de wereld. Maar wat wilde ik in deze blog dan precies doen? Wat wilde ik loslaten op de wereld?

 

Zoals ik hierboven schrijf: alles wat me belieft en stoort. Zaken die me raken of onderwerpen die even wat aandacht verdienen. Iets wat me inspireert, en jullie misschien ook kan bewegen. Het is me echter steeds meer duidelijk geworden dat alles draait rond dat ene centrale woord: zoekend. Hoewel we vandaag in een wereld leven waarin we meer dan ooit vrij zijn (lijken) om te zijn wie we willen, overweldigt de keuzevrijheid ons soms meer dan het ons bevrijdt. Wie willen we dan precies zijn, en hoe willen we dat precies bereiken? En kunnen we op die manier functioneren in de maatschappij van vandaag? Vaak word ik overweldigd door 'de grote wereld’, én mezelf. Ondertussen 23 geworden, ben ik nog steeds op zoek naar mijn handleiding, naar hoe ik functioneer en hoe ik in het leven wil staan.


Dat alles is wat ik met jullie wil delen. In expert-termen wat betreft sociale media moet je vandaag een duidelijke content hebben. Een concreet onderwerp waar jij je op toelegt en waarmee jouw blog (of profiel) zich onderscheidt van de andere. Dat wordt in mijn geval wat moeilijk. Aan de ene kant omdat ik niet één passie heb maar honderden interesses en omdat mijn hoofd van het een naar het andere gaat. Cycloonhoofd, kameleonkind, ... Het zijn allemaal termen die ik voor mezelf bedacht om vat te krijgen op de chaos in mijn bovenkamer :) Aan de andere kant ben ik zoals gezegd nog steeds op zoek. Naar de relatie met mezelf, de ander en de wereld. Ik kan dus niet één aspect kiezen maar wil dat alles met jullie delen: alledaagse dingen die me inspireren, stukjes die ik reeds van mezelf ontdekt heb, inzichten in de zoektocht naar de overige puzzelstukken, ... Wat u hier dus krijgt is in de volksmond gezegd: "het leven zoals het is". De ervaringen van een klein meisje in een grote wereld. Op zoek naar een manier om zich daarin te bewegen. Ik deel hier met u steeds een beetje ik. 

 

Ik deel dit omdat velen misschien dezelfde ervaringen delen, en het geruststellend kan zijn te weten dat je niet alleen bent. Of dat velen misschien ook nog op zoek zijn naar hun eigen handleiding, en wel wat inspiratie kunnen gebruiken. Pas op, ik heb niet de perfecte antwoorden voor jou. Maar het kan een aanzet zijn tot het zoeken van je eigen weg, het zijstraatje aanduidend dat je zelf misschien over het hoofd had gezien.


Ik ben weer een nieuwe weg ingeslagen, maar nog steeds geldt: volg mee, beaam of reageer.

 

 

Rani  

Reacties

  1. Dag Rani, Ik denk dat je heel kundig je eigen handleiding aan het schrijven bent met deze blog. En zoals het bij het schrijven heel vaak gaat, wie ben ik om je dat te vertellen, moet er soms iets geschrapt of moeten er hoofdstukken herschreven worden. Het hoofdstukje met de 'zekerheden' zal, zoals bij de meeste stervelingen wellicht, het dunste en met de meeste doorhalingen zijn. Je blijft authentiek wat veel respect verdient! Zie het niet als plagiaat als hier en daar wat inspiratie, een visie of een standpunt overgenomen wordt naar onze eigen manual :-). Zo kunnen de vergeelde bladzijden ook eens vervangen worden door frissere ideeën. Behoud vooral jouw kritische geest en ik kijk al uit naar je volgende schrijfsels.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts