Verjaardagen

Mocht ik mijn relatie met verjaardagen moeten omschrijven in Facebook-termen zou dat wellicht ‘complicated’ zijn. Aan de ene kant heb ik de pessimistische neiging bij het ingaan van een nieuw levensjaar te kijken naar al wat ik het vorige jaar niet bereikt heb. Al wat ik het vorige jaar niet heb kunnen verwezenlijken. En dus stapel ik dat in mijn rugzakje met wensen en neem ik het mee naar het volgende jaar (of jaren).

Aan de andere kant sta ik – net zoals de meesten onder ons – wel eens graag in de belangstelling hoor. Ook ik ben best in de stemming te brengen met een slinger en een kaarsje. Meer nog kies ik dit jaar voor een extreme aanpak: ik ga mezelf vieren! Dit jaar kies ik ervoor om niet om te kijken naar wat ik niet heb gedaan, gezegd, gedroomd. Dit jaar kijk ik naar de grandioze weg die ik reeds heb afgelegd en de vele stappen die ik in de toekomst bereid ben te nemen. Vandaag kijk ik niet naar mijn ‘dikke billen’ maar naar mijn mooie ogen. Vandaag kijk ik niet op een calorie meer of minder, maar ga ik genieten van elke verjaardagshap. Vandaag ben ik mijn eigen eerste fan. Of zoals een van de meest inspirerende vrouwen die ik ken het neerschrijft: vandaag strooi ik er een vleugje Kanye West over! 

Reacties

Populaire posts