Dipje

Ik probeer in alle situaties het positieve te zien, en dit in een verzameling woorden te gieten die als tegengif voor de minder positieve dingen kan dienen. Dit helpt die minder positieve dingen te verzachten, voor mij en hopelijk ook voor u. Maar de ene dag is dat al wat lastiger dan de andere. Hoewel de corona-situatie me ergens een veilige cocon schenkt waarin ik mijn ritme (terug) kan zoeken, overvalt me soms ook het zwarte-gat-gevoel. Het obsessieve beestje dat mij achter mijn bureau wil sleuren, komt nogal snel om de hoek piepen. Met als gevolg dat mijn stressniveau de hoogte in schiet en mijn algemene welzijn een duikvlucht neemt. Of dat is toch hoe het vandaag voelt. En dat is ook ok. Dan doe ik even minder. Huil ik een potje. Kruip ik achter mijn computer om ook dat in een aantal woorden te plooien. Om u te tonen dat deze momenten er ook bij horen en gewoon erkend mogen worden. Want wat lucht meer op dan dit er gewoon eens stevig uitgooien? Laat ons dat wat meer doen. In deze tijden van her-verbinding ook gewoon leren elkaar de minder leuke dingen te vertellen. En daarbij echt luisteren naar elkaar. Als we dat konden, brengt corona ons dichter bij elkaar dan ooit. Nogal een positieve noot om me af te sluiten, niet? 

Fijne avond! 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts